niedziela, 6 lipca 2014

Mek Gunz: scratchbuild

Witajcie!

Po kilku ostatnich grach postanowiłem wzmocnić swoje orcze ranki artylerią. Po zakupie Mek Gunz i wydaniu 140zł stwierdziłem, że nie dam rady wystawić sześciu na raz za te pieniądze. To 840zł! A punktów tylko kilka. Niezaprzeczalnie Mek Gunz mają swoje zalety, ale zdecydowaną wadą jest ich cena w świecie rzeczywistym.

Zabrałem się zatem, za zrobienie swoich. Przejrzałem zapasy HIPSu i wziąłem się do dzieła. Po kilku godzinach zabawy mam sześć platform. Wzoruję się oczywiście na oryginalnym modelu. Oto przebieg prac...
Welcome!

After several games I played recently I decided to bolter orky ranks with some artillery. After buying Mek Gunz and spending $46 I acknowledged I will never be able to field six of them this way. It's $280! And very few points int the game. Mek Gunz have many advantages, but major drawback is their price in real life money.

I put my tools and palsticard stock in motion and after only few hours I had six platforms ready. I'm basing them on the original model. Below are few pics of the progress...


Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild

Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild
Nie staram się, jak widać, robić dokładnie tego samego. Raczej staram się zachować kształt i pomysł, ale bardziej proste wykonanie. As you can see, I'm not going for like for like build. I want it to keep shape and the idea, but in a simpler form.
Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild

Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild
Jak widać, mam już sześć platform i sześć osłon na koła.  As you can see I got six platforms and six tire guards.
Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild
Przymiarka z kołami z oryginalnego zestawu Mek Gunz oraz działem z zestawu Battlewagona. Jedna ciekawostka: koła w tym zestawie, są lekko ścięte tam, gdzie mają się stykać z podłożem.  Dry fitting wheels from the Mek Gunz kit and kannon from Battlewagon box. Interesting bit: the wheels in this kit are cut a bit where they should touch the ground.
Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild
Osłony właściwe. Fragmenty wycięte i przygotowane do dalszej obróbki. Na wierzchu będą jeszcze poprzyklejane elementy ozdobne. Guards proper. Elements cut from plasticard and readied to be processed. There will be additional bits on top of them.
Mek, Gunz, Warhammer, 40k, Games, Workshop, Orki, Orks, wip, scratchbuild
Oryginalny Mek Gun też się składa. Wycinam tylko te elementy, które mam zamiar 'wyprodukować' i dopiero potem biorę się za następne. Powstrzymuje mnie to przed sklejeniem modelu.

Reszta modelu wkrótce...
Original Mek Gun is being assembled as well. I only out bits I am going to 'produce' and only when I'm done I get the new bit. It stops me from assembling the whole model at once.

More to come soon...

2 komentarze:

  1. Looking good! Keep posting progress of these! Many are interested, even if they lurk and never comment :).

    OdpowiedzUsuń
  2. This is great, i can't wait for the next part of it

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...